Nieuwe technologieën en innovaties zoals the internet of things, chatbots, sociale media en big data hebben een invloed op klantenrelaties en de manier van werken in bedrijven en dokterspraktijken. Bovendien zijn klanten en patiënten tegenwoordig beter geïnformeerd waardoor ze complexere vragen hebben, veeleisend zijn en snel geholpen willen worden.
Bedrijven onderscheiden zich steeds minder op basis van hun producten. Het verschil wordt steeds vaker gemaakt op basis van de totale klantenbeleving in zowel aankoop als dienst na verkoop.
Onthaaldiensten zullen altijd nood hebben aan menselijke touch
We investeren permanent in de nieuwste technologie en creëerden zo het contact center van de toekomst, dat u ondersteunt om in die veranderende wereld het verschil te maken. Naast technologie blijven de mensen het belangrijkst. Een onthaaldienst zal altijd nood hebben aan behulpzame woorden, een luisterend oor, het vermogen om een situatie correct in te schatten en de flexibiliteit om daar gepast op te reageren. Kortom: een menselijke touch. Dat zijn de ingrediënten van het contact center van de toekomst.
Het contact van de klant met de telefonist(e) of de receptie van een bedrijf is heel erg belangrijk. Het eerste contact geeft meteen ook een beeld van het bedrijf zelf. Een telefoon die niet opgenomen wordt of een lege receptie doet de klant ongetwijfeld aarzelen. Memo heeft daar met QIOX registratie zuilen met zijn nieuwe dienstverlening “Video as a service” een antwoord op gezocht. Indien een permanente telefoondienst of een receptie allicht te duur is kan een bedrijf via videofonie niettemin toch voor een vlot onthaal zorgen. Zo ook op de Corda Campus te Hasselt.